عاطفه نکویی. روانشناس

عاطفه نکویی

چگونه بهترین خودم باشم؟

چگونه بهترین نسخه (ورژن) خود باشیم؟

یک. همین حالا شروع کنید. مثلا می‌خواهید یک دونده ماراتون باشید و هیچ تجربه قبلی ندارید. اولین قدم این است که کفش خود را بپوشید بندهایش را ببندید و شروع به پیاده روی کنید. حتی اگر در اولین روز فقط ۵۰۰ متر پیاده روی کرده باشید، دو درصد به هدف نهایی خود نزدیک تر خواهید بود. و این بهتر از آن است که هیچ کاری انجام ندهید.

یهترین خود باشیم

دو. از ابتدا شروع کنید. شما به طور اتفاقی بهترین نسخه خود نخواهید شد. بلکه باید قدم های زیاد کوچکی بردارید تا به خود ایده آل تان نزدیک شوید.

سه. بهترین نسخه از خودتان را بشناسید. برای اینکه مطابق میل دیگران رفتار کنید و ایده‌آل آنها شوید، انرژی خود را هدر ندهید.

چهار. دنبال یک ترفند مخفیانه نباشید. هیچ میانبر معجزه آسایی وجود ندارد که شما را به طور ناگهانی، بهترین خود کند.

پنج. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. برای این که بتوانید با افراد موفق و حرفه ای ارتباط برقرار کنید از توییتر واتساپ و اینستاگرام و سایر شبکه های ارتباطی استفاده کنید.

شش. غرق جزئیات نشوید. فقط مطمئن شوید مسیری که در پیش گرفته اید مسیر درستی است.

هفت. از فرصت ها استفاده کنید. اینترنت اساساً همه چیز را تغییر داده است. در گذشته علم و دانشی را که نیاز داشتیم در ذهن متخصصین و صفحات کتاب ها خلاصه می شد. اما در حال حاضر یادگیری مهارت های جدید از همیشه آسانتر است.

هشت. ایده های خود را روی کاغذ بیاورید.

نه. از شمارش ساعت ها و دقیقه ها اجتناب کنید. گذر زمان اهمیتی ندارد. اگر روی تردمیل باشید و مدام به ساعت خود نگاه کنید، از دویدن روی آن لذت نمی برید.

ده. کمک دیگران را بپذیرید. اجازه ندهید غرورتان مانع پذیرش کمک دیگران شود. افراد موفق همیشه از کمک دیگران استقبال می کنند.

یازده. وب سایت شخصی خود را راه اندازی کنید.

دوازده. به صفحات رسانه های اجتماعی توجه نکنید. افراد نسخه بسیار اغراق آمیزی از زندگیشان را در فیسبوک، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارند. خودتان را با آنچه در رسانه‌های اجتماعی می بینید مقایسه نکنید.

سیزده. موفقیت های کوچک تان را جشن بگیرید. به خاطر آنچه انجام می دهید از خود قدردانی کنید. این کار به شما انگیزه می دهد تا قدم های خود را به سوی هدف نهایی ادامه دهید.

چهارده. از تظاهر به دانستن چیزهایی که نمی‌دانید دست بردارید. اگر وانمود کنید که از قبل همه چیز را می دانید، هرگز چیزی نخواهید آموخت.

پانزده. شکست را در آغوش بگیرید. همیشه نمی توانید در یک گوشه امن بازی کنید. گاهی اخراج شدن از بازی می تواند بهترین چیزی باشد که برای شما اتفاق افتاده است.

شانزده. هر روز صبح ورزش کنید. این کار تمرکز و آرامش شما را در طول روز بیشتر می کند. علم هم این موضوع را تایید کرده است.

هفده. به دیگران هم کمک کنید که بهترین خودشان باشند.

به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مقالات مرتبط